Skador

Usch och tvi för skador säger jag! Den här gången är det min vänstra handled som protesterar. Jag har lite knasiga handleder från jobbet på badhuset och i mataffären för flera år sedan, och det spökar lite nu och då. Nu kan jag inte stöda på handen eller böja den särskilt mycket åt något håll utan att det gör suuuuuperont.... Men jag kämpar på med mitt handledsskydd och hoppas att det blir bättre snabbt så att jag kan ge mig ut och skida igen!
Fredrik har haft lite ont i ryggen och i morse kunde han inte böja sig framåt. Men vi behandlade med det vi trodde att kunde vara bra, och nu är det redan mycket bättre! Men vi tog vilodag båda två i dag.
 
I måndags var jag på dans medan Fredrik tog ett pass i skidspåret. Blött var det säger han men det funkar att skida än. Snöläget kunde vara lite bättre med tanke på Vasan som närmar sig med stormsteg. Men det är inte så mycket att göra åt, gilla läget bara.
I går var vi båda på löparkurs och det gick riktigt bra för båda! Jobbigt var det, 6x800 med ca 3 min vila + 4x200 med ca 1 min vila. I dag har vi båda träningsvärk, precis som det ska vara :) När vi kom hem la vi oss på hallmattan, längre kom vi inte.
 
 

Kommentarer
Postat av: Siv

Hur mår ni nu? Hoppas allt är bra.

Svar: Jo både handleden och ryggen är mycket bättre på oss! Jag har dock dragit på mig en rejäl förkylning så det är tråkigt... Men vi har flyttat in i nya lägenheten nu och det är jättekul!! Fanny
Fanny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0