22 dagar kvar

I morgon är det den 1 februari, och den 22 februari kl. 12.00 går startskottet i Tjejvasan för min del. Det är inte långt dit. Men ikväll har jag lagt några mil bakom mig och det kändes mest bara bra, trots rätt dåligt glid.
 
 
Jag har inga tvivel på att jag inte skulle klara av loppet. Däremot har jag haft lite svårt att hitta motivation att ge mig ut i skidspåret. Efter dagens föreläsning med Christoph Treier har jag dock förstått att de två sakerna hör ihop. Mitt mål är för lätt och då är inte motivationen att träna tillräckligt stor. Jag måste alltså skissa om mitt mål lite. Så nu tänker jag mig att istället för att ha som mål att bara klara av loppet, så ska jag ha en tidsgräns att klara av. Jag måste bara fundera ut en realistisk, inte för hård, men inte heller för lätt tid.
 
Någon annan som har ett lite tuffare mål än jag har är sambon min. Han ska nämligen skida Vasaloppets öppna spår dagen efter mig, och det är 90 km till skillnad från mina 30 km. I dag kämpade han på med dåligt fäste, vilket blir riktigt jobbigt i uppförsbackar... Han har ändå inga tvivel på att klara av sitt lopp, vilket leder till samma problem som jag har. Men att sätta upp ett tidsmål för ett så långt lopp är inte det lättaste. Så häng med så får vi se vad det blir av det :)
 
Här är en bild på mig och min sambo Fredrik, men i lite varmare klimat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0