Lite mera Danmark

För drygt en månad sen så skrev jag lite om resan till Danmark som jag gjorde med de övriga biologistuderandena från Vasa. Förutom vi så var det också några finskspråkiga från Åbo, några letter och några från Litauen med. Förra gången berättade jag lite om vad vi gjorde, men orkade inte med allt, så nu tar jag upp kampen om att bli klar med det :) Så här kommer lite sommar!
.
Sista dagen gick vi ut på "the mud flats". Alltså på havsbottnen då det är lågvatten. Högarna som ni ser är maskbajs, men det består mest av sand...


Vi tittade på djur- och växtplankton i mikroskop


Vi besökte öns kyrka, gravarna var mycket välskötta...


Resan avslutades i Köpenhamn


där vi bland annat funderade på varför det fanns så mycket elefanter överallt...


...tittade på trötta triatlon deltagare som kom i mål efter ett 13 timmar långt Ironman...


...och avslutade med en natt på Kastrups flygplats innan vi for hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0