Alkohol

Ja, jag tänker faktiskt ägna ett hel inlägg åt bara alkohol. Jag äter nämligen en antibiotika just nu och den är tydligen lite extra känslig mot alkohol. På apoteket sa dom att man kan få röda utslag och kräkningar om man inte är försiktig. Och visst, det är inga problem, jag kan bra vara utan att dricka alkohol en vecka :) det är inte problemet.

Problemet är att man också kan få dessa biverkningar av alkoholen som finns i kosmetika och annat. "Inte så svårt" tänkte jag, det är ju bara att läsa på innehållsförteckningen ifall det innehåller alkohol eller inte. Men när jag börjar läsa så inser jag att det finns ju alkohol i nästan allt! I sminkborttagning, i ansiktskräm, i hudlotion, i läppfett, i hårprodukter m.m. m.m. Ta en titt på era egna produkter som ni använder dagligen så ska ni få se att väldigt mycket innehåller alkohol.

Frågan är nu att hur kan det finnas alkohol i så mycket???
Vad gör den där alkoholen??
Är det någon som kan svara på det?


Och hur ska jag nu göra, vågar jag använda ansiktskräm och så ändå utan att få värsta utslagen? Eller ska jag gå och vara torr i en vecka?

Här är bara en del av allt som innehåller alkohol i mitt hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0