Efter en lång dag är det skönt att ha en egen spakväll

Oj oj, det blev ingen lugn dag det här heller. Hade som sagt bara en lektion, sen for jag med lite papper till praktikskolan så att jag får mina studiepoäng. Sen for jag till bibban för att låna några böcker, tror ni jag hade bibbakortet med mig? Glömde jag säga att det har regnat här i Vasa idag? Så jo, jag var jätteglad över att få traska hem genom ett vått Vasa för att hämta kortet, tillbaka till bibban och låna böcker, varav en av dem jag kollat upp igår var utlånad idag!! Morrrrr.....



Sen for jag till posten för att posta ett brev, tror ni jag ahde adressen med mig? Nej, den måste ha trillat ut när jag tog ut böckerna ur väskan. Aldrig i livet att jag går hem för att kolla adressen och sen tillbaka igen!!! Ringde Peter så han kunde kolla min mail (adressen fanns där) men han var på fika på stan, ringde Syster och yes hon var hemma!! Och så fungerade inte internet. Jag börjar nästan gråta!! Nåväl, till slut fungerar det, jag får min adress, postar brevet och kan fara hem.

Dags att börja ringa alla skolor för att få någon att intervjua till kandidaten. Ringde 15 skolor varav 6 st inte svarar. Det är ju fredag så alla slutar väl lite tidigare... Får i alla fall napp på två tre stycken så jag är glad för det!!! Skrev dock inget på kandidaten idag, har gjort så mycket annat, skrivit klart allt till praktiken, mycket skönt, sorterat papper, städat lite och så. Sen har jag försökt tvinga i Ebba lite mat, hon e så liten, men det gick inte så bra. En halv nöt åt hon i alla fall!

Nu har jag i alla fall varit och tränat, fick tvinga dit mig men väl där var det kul! Kom ur duschen för en stund sen och har haft ansiktsmask. Nu ska jag börja fixa håret, sen ska jag nog lacka naglarna också. Mmm, man måste ta hand om sig själv lite också!

Ha en bra kväll, och framförallt en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0