Full som en humla, eller hur var det?

Godkväll!

Kom hem från stan för ca en timme sen. Värmde ett par karelska piroger i micron och åt med äggsmör! Gott!

Kent var helt bra, var ju inte in på området så jag satt i stadshusparken med några kompisar och lyssnade. Där var ljudnivån lagom, sådär så man bra kan prata samtidigt! Ingen av oss är frälsta i Kent så vi hade det bra! Men en dum sak hände! Mitt i allt sved det till riktigt rejält på insidan av överarmen. Jag såg inget och först tänkte vi att det var en pissmyra. Men när det bara sved mer och mer på ett allt större område och dessutom började värka så fattade jag att det var inte en myra. Efter en stund hittade vi en humla på marken.... Den levde tyvärr inte länge till...

Humlor brukar ju inte bitas sådär bara om dom inte är hotade, men under RockOff kan man inte lita på varken humlor eller getingar. Dom kalasar ju på öl och ciderslattarna i alla glas som blir stående på borden och sen kan man se dom vingla runt på borden som små fyllon :) Flyga kan dom inte heller! Så den stackars humlan måste nog ha vinglat in under min arm och så klämde jag till...

Snart blir det sova och imorn ska jag och Julia på zumba på festivalområdet! Det ska vara mass zumba där då så hoppas det kommer mycket folk! Blir kul i så fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0