Kunder av alla de slag

Att jobba inom servicebranschen kan vara både kul och jobbigt. En del kunder är lite mindre lätta att ha och göra med medans andra är hur trevliga som helst. Man träffar på många olika typer här på Mariebad också. Jag har blivit utskälld, hotad och hatad, men också fått mycket beröm och värmande kommentarer. Samtidigt får man också höra en del kul! Turister som pratar om mig på finska och tror att jag inte förstår, tills jag säger något på finska till dem, folk som känner igen en någonstans ifrån och sen som jag skrev tidigare idag, trevliga ärliga komplimanger som bara gör att man kan le och säga tack.

Det kom just en av våra stammisar hit och frågade på vägen in om jag styrketränar. "!Nää, har inte tränat på hela sommaren men annars brukar jag väl göra det." "Du ser i alla fall stark ut" sa han då :) Haha, jag som är så otränad nu, men det är en ganska bra kombination måste jag säga, att se stark ut fast man inte tränat alls på drygt två månader, och väldigt lite sen januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0