Ny matkrog i stan

Mariehamn och Åland har idag fått en ny matkrog, Korv Görans från Jakobstad. Det har gått rätt snabbt att få upp stället och idag kl 16 slog dom upp dörrarna. Det har varit, och är fortfarande, ett himla hallå i tidningen om själva stället, men trots det var kön riktigt lång då jag körde förbi vid 18-tiden.

Alla Österbottningar i Vasa där jag studerar avgudar Korv Görans och menar att det är det bästa stället. Själv har jag inte varit dit (i Jakobstad då alltså) men några andra av mina sydfinska kompisar har varit dit och dom har inte varit så jätteimponerade, men det kan bero på att Österbottningarna höjt Korv Görans till skyarna :) Men det blir väl till att prova här nån dag snart, så får man se vad man själv tycker!

Kan detta locka hit några Österbottningar? Ni måste ju komma och kolla
om standarden är samma som i Jeppis :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0