Cirkus, sill och nypotatis!

Godkväll!!

Haft en bra dag? Det har jag! Fick två fribiljetter till cirkusen igår så idag kl. 14 tog jag med mig Peter och for på cirkus, för första gången på många många år! Det var inte riktigt som när man var liten, men slutbetyget är ändå bra! En del nummer var inte så roliga, men sen fanns det de numren som var riktigt bra! Bäst var nog sjölejonen, elefanterna, 4 manliga "akrobater" som visade på en helt otrolig styrka och en man och en kvinna som bytte kläder hur många gånger som helst utan att man förstod hur de gjorde det. Sånt gör mig helt tokig när man inte fattar hur dom gör!! Jag känner mig både lurad och arg :) Sen har jag alltid beundrat hur vissa kan kontrollera sina kroppar och en del av de saker som dessa 4 "akrobater" gjorde var helt ofattbara. Ska försöka förklara en av de mest oförståeliga sakerna.. En av killarna låg på rygg med händer och fötter upp mot taket. En annan lade sig raklång på rygg med stöd mot vaderna och ryggen av killen under. En tredje kille ställde sig på händer på den mittersta killens vader och sen, vilket är det jag inte fattar, tog den understa killen bort sina händer som stöd! Nu låg alltså den mittersta killen helt raklång i luften, med stöd endast under vaderna, och en kille som stod på händer på hans vrister... Enligt mig borde musklerna gå av i en då :) Jaja, hoppas ni förstod lite!

Efter cirkusen for vi i alla fall hem och åt middag, sill och nypotatis, så himla gott!! Sen har vi haft Peters föräldrar och farmor här på lite kaffe och tårta. Nu blir det lite kvällsmys och sen sova. Det behövs efter den sena natten... Var ut på en runda igår, drack gott vin, dansade och stängde sen krogen!

Tog inga bilder igår förutom den här, tyvärr :) Nu måste kameran börja komma till användning igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0