Min första dag

Idag är jag första dagen ensam på jobbet. Jag har fått min badge som gör att jag får röra mig på restrikterade områden (eller vad det nu heter..) och ska nu vara så upplärd att jag kan göra allt detta själv! Iiih.. :) Men det ska nog gå bra!

För ett tag sen skrev jag om några saker som jag funderat på. Här är två saker till som förbryllat mitt lilla huvud ända sen jag var liten:

  • Varför fryser man inte om ansiktet när man sover? Har man foten, armen eller rumpan utanför täcket så nåste man snabbt få in den under täcket igen, men inte ansiktet...?
  • Om man står och tittar på sig själv i spegeln på 1m avstånd, ser man då sin spegelbild på 1 eller 2m avstånd?
Fundera på det ni! Och berätta för mig om ni kommer på något bra svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0