Tack vare en trasig frys får man kräftskiva och 3-rätters mitt i veckan!

Som jag berättade igår så hade Peters föräldrars frys gått sönder vilket innebar att de var tvungna att ordna kräftskiva igår, och vi var ju tvungna att fara dit då! Men inte var ju maten slut där inte, det var en stor frys förstår ni! Så idag har vi varit på en ny middagsbjudning, denna gång 3-rätters! Först skaldjurssoppa, sen grillad scampi (och lite annat smått till) med sallad och god dressing till, och till sist blev det älgköttbullar och grillade revbensspjäll och lammracks. Efter scampin var jag dock så mätt att det bara blev ett revbensspäll till tredje rätten... Men gud så gott det var!
.
Nu ligger Peter och sover, i sängen som tur är, han har redan somnat två gånger på soffan :) Tröttisen... Själv är jag inte riktigt så trött än så jag sitter här och kikar runt på lite olika internetsidor! Har dessutom hunnit med att tvätta en maskin till och att ordna alla lakan, påslakan, örngott (dynvar) och handdukar, så nu finns det plats i lådorna igen! Tänk vad lite vackert hopvikta tygstycken kan ta lite plats om man bara gör det snyggt!
.
Men nu känner jag att jag börjar sväva iväg på en massa småsaker här och det är ju inte meningen. Så istället säger jag sov gott och så hörs vi kanske i morgon igen, dock ska jag jobba då igen så det kan bli sent...
.
Natti Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0