Skördefest

Helgen till ära har det varit Skördefest på Åland, även kallat Öppna gårdar. Hela Ålands befolkning har åkt runt från gård till gård för att hälsa på djur, se hur det fungerar på en ladugård, smaka på och köpa en massa godsaker och hantverk. Trots att det regnade nästan hela lördagen var det ändå många som gav sig ut på vägarna för att besöka dessa fina gårdar.
 
Själv åkte jag runt tillsammans med mamma och pappa och hann besöka 5 eller 6 gårdar. Fick med mig lite godsaker hem och kvällen avslutades med en öl på ölbryggeriet Stallhagen. När jag kom hem stupade jag i säng, nöjd med dagen och glad över att jag bor på en så fin plats som Åland!
 
Hur söta är inte dom här då?? Från ung till gammal.
Griseknoen
Fint på gårdarna




Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi kikade också på grisar, hundarna tyckte de var sjuuuukt spännande!! :D Bella stoppade nästan in huvudet mellan gallren, men höll på att kissa på sig när en gris vände sig om och kom gående mot henne, då blev det skitläskigt, haha :D

Svar: Hihi ja kan tänka mig att hundarna gillade det :)Kanske Bella e lite som ordspråket "Stor i orden men liten på jorden" haha! Och du, vi måste ses snart!!!
Fanny

2012-09-23 @ 16:18:32
URL: http://haanabanaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0