Dags för en ny dator?

Börjar bli mer och mer trött på den här. Eller egentligen så har den inga problem förutom att den är fruktansvärt seg på att starta upp internet... Idag tog det 8 minuter, men när det väl är igång så funderar det oftast bra. Grejen är väl den att det har blivit så här ganska snabbt, plus att den har några andra fel ibland, som att den hänger sig, stänger av sig och blir glödande het (och där överdriver jag faktiskt inte ens lite...). Det jag är rädd för är alltså att den ska krascha innan jag har studerat klart, vilket är om två år. Det skulle inte kännas så kul om den skulle göra det mitt i magistersuppsats skrivandet :S Sååå, borde jag köpa en ny dator? Kanske bäst att börja spara för det redan nu för säkerhets skull... Jag tror nog att den håller ett tag till, men jag tror faktiskt inte att den klarar två år... Den har ändå varit mig trogen i 3½ år.

Då måste jag kanske börja hålla utkik efter en ny :) Jag vet i alla fall att den ska vara tunn och lätt, för den som jag har nu väger ett ton (okej, nu överdrev jag lite). Tips på bra datorer? Märke? Jag har Dell nu och är jättenöjd!

Kommentarer
Postat av: Henni

Börja spara!! Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig...

2010-07-08 @ 23:09:14
Postat av: Julia

Tror du gör klokt i att spara! Angående ny dator så vet jag inte. Själv har jag Mac och jag gillar den skarpt. Den är liten, tunn, kompakt, hållbar, lätt, snygg, snabb och bra. Har inget ont att säga egentligen utom att man inte kan ha vanliga word i den (om man inte installerar windows förstås) däremot finns det ett program som svarar mot windows word. Har dock aldrig testat det men jag har hört att det ska vara bra och fungera på ungefär samma sätt. Se till att köpa någonting bra som du gillar bara men Mac är ett hett tips!

2010-07-09 @ 20:21:11
URL: http://julia.ratata.fi
Postat av: Fanny

Ja, måste nog spara.. Jo, ja fick ett tips om mac från ett annat håll också. Han sa också det där om att man kan installera windows och ifall det inte är så svårt (och dyrt) så verkar det ju nog som ett hett tips. Lätt och tunn vill jag i alla fall att den ska va, å snabb med mycket minne :)

2010-07-19 @ 19:25:52
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0