Regnkläder, nudlar och trebenta flodhästar

Gissa vilken tjej som troligen glömt sina regnkläder i Vasa?! Jepp, helt rätt... Inte för att jag har tänkt att jag skulle behöva dem, men OM man nu mot förmodan skulle behöva dem i sommar (som i morse typ) så skulle det ju vara bra att ha dem... Nåja, nog ska jag väl överleva på något sätt.
.
Men på tal om nudlar.
I matbutiken där jag jobbar är det alltid lite kul att se att varje dag strax efter två så kommer det in en hel drös med små ungar från lågstadieskolan (jag vet, det heter inte så mera, men det är så lätt att säga och skriva!) som ligger precis bredvid. Det är så kul att se på dom små pojkarna och flickorna som kan stå vid godishyllorna hur länge som helst och välja vilket godis de vill ha (eller snarare har råd med, hihi). Men det är två flickor som skiljer sig lite ur mängden, de köper nämligen alltid ett eller två paket nudlar :D Det är lite extra roligt tycker jag! Men enligt Peter så ska tydligen okokta nudlar vara ganska gott, ungefär som snacks, så dom har väl kommit på det!
.
Nu ska jag snart gå och sova tror jag. Dagens zumba-pass var sådär lagom jobbigt. Det var första gången på nästan ett år för mig och en ny ledare, så jag kände mig mest som en trebent flodhäst. Stegen satt inte i och serierna var helt nya, ojoj, men några gånger till så blir det nog svettigt och bra!

Kommentarer
Postat av: Henni

Vad heter det då om det inte heter lågstadieskola?? :P Och hmm.. det där med nudlarna var ju lite kul :D

2011-05-24 @ 10:53:19
Postat av: Fanny

Hehe, det var ju det att jag inte kom på vad det heter så därför skrev jag inte ut det, och hoppades att ingen skulle fråga :D Men låt mig fundera lite...nja, jag kommer inte riktigt på det, kanske det var något med grundskolans lägre årskurser. Men det är nåt sånt där luddigt som gör att ingen riktigt vet vad man pratar om så det är bäst att säga lågstadie ändå :D

2011-05-24 @ 21:06:10
URL: http://ladyspalace.blogg.se/
Postat av: Ems

Jag och mamma brukar också äta okokta nudlar som snacks ibland då det inte finns nåt annat och man är riktigt sugen.. men jag tänkte att vi var dom enda i världen! :D Men kul att veta att det finns fler, haha.

2011-05-25 @ 22:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0