Katt och råtta-lek

Nu har äntligen Lotta kommit till Åland! Hon kom igår så igår tog vi det rätt så lugnt! I och för sig har vi gjort det idag med, legat på stranden i två timmar och handlat mat som Peter nu lagar! Men jag måste bara berätta om vad som hände på stranden! Där låg vi och solade i all ro och plötsligt när jag vänder huvudet åt sidan så står det en påfågel där, typ 2 meter ifrån oss!! Själv är jag inte rädd för dom men lite obehagligt var det ju. Det roliga var Lottas reaktion som är rädd för fåglar! Haha vad jag skrattade åt henne! Men påfågeln ville inte gå bort, inte ens fast vi försökte sjasa bort den! Den började gå runt vår filt och vi som inte ville ha den på oss gick på andra sidan! En klassisk katt och råtta-lek, där vi var råttan! Vi var längst bort i ena ändan på stranden och i andra ändan satt pensionärer och skrattade åt oss... typiskt... Vi gick därifrån efter en stund och åt glass istället!



Nu sitter vi och dricker vin medans Peter tillagar dagens middag, blir nog en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sikken söt.

2009-08-26 @ 19:36:55
URL: http://stocklyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0