Minisemester

Jaha, dags att blogga lite igen då! Har inte varit hemma så mycket de senaste dagarna så jag har inte haft tid... Men i alla fall, i lördags for jag alltså ut till Ellidas stuga ute på Bänö, Föglö. Det var jätteskönt att komma ut dit, härligt med havsluften och allt. Vi hann med massor på lördagen kändes det som, plocka 10 liter kantareller, en massa blåbär och jordgubbar samt mumsa i oss lite hallon. Allt detta tidvis i regn... men det gjorde inget! Vi åt gott, kött med kokta potäter och svampsås och drack rödvin till, lyx! Sen badade vi bastu, vedeldad, helt klart det bästa sättet att bada bastu på!!! Simma gjorde vi också!
Söndagen var vi ut en sväng till en närliggande holme, såg en snok och när vi kom hem spelade vi krocket. Byggde en massa svåra banor som jag alltid vann ena vägen och Ellidav andra vägen! Det var stekhett den dagen, så det blev ett dopp till innan middagen. På vägen hem, då vi stod och väntade på båten såg vi en snok till och en huggis! Hem kom jag vid 9 tiden på kvällen. Hem till en stackars bakfull pojkvän!

Igår var både jag och Peter lediga, åhå åhå!, och solen sken så vi körde ut till ett ställe på Vårdö där vi hade det mysigt med picknick i solen. Simmade gjorde vi också, fast det var lite kallt! Vi var där i några timmar, sen hem och ta det lugnt. Jag hade fått med mig en del kantareller hem så vi lagade kantarellsås till middag! Mmmm... Finns det nåt bättre?

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag försöka hinna till stranden en stund innan jobbet. Ledig imorron igen, skönt!

Här är lite bilder från helgen på Bänö.

En liten holme som jag fotade på väg ut


Vackra rabatter mot en vackert röd skullavägg


Ellidas stuga, Bänöhuset.


Huu, direkt efter att jag dykt i!


En fin bild jag tog på båthuset i kvällssolen


Mr. Huggis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0