Finlands självständighetsdag


Idag firar vi Finlands självständighetsdag, 6 december. Jag brukar nog inte fira det på nåt speciellt sätt, när jag bodde hemma hade vi alltid två ljus i fönstret från och med kl. 18. Sen så tittade ju alltid mamma på presidentbalen medans vi barn var sura för att vi inte fick titta på vad vi ville. Förutom under den kvart som julkalendern kom, då bytte vi kanal :) Nu brukar jag titta på balen ibland, men det är bara för att titta på klänningarna! Det finns ju så många... Ikväll vet jag inte om jag hinner se på något sånt, ska till Amarillo och äta med Svaije, vi kan ju säga att vi ska äta självständighetsmiddag :)

Maamme

Vårt land


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0