Ljusstöpning

Jag som lovade att jag skulle skriva i söndags och nu är det redan tisdag... Ajaj... Men ni får många bilder att titta på istället!

Som sagt så stöpte vi ljus i söndags och så här såg det ut:

Lite förberedelser, paraffinet och stearinet måste smältas

De tre syskonen stöper ljus

Kusin Vitamin var med (Hanna)


Lillebror (som inte är så liten mera)

En del av gänget som var med: kusin Niklas, Staffan, farbror Bert, jag, kusin Hanna och Henni

Mamma klipper av ändorna på ljusen, annars "växer" dom neråt...

Min fina Peter kom också och hjälpte till lite på slutet!


En liten bildserie av hur ljusen växte sig större och större!

Och så här fint blev det sen!

 

Som på så många andra ställen i Finland så var det snökaos även på Åland, det kom massor med snö!! Då passade jag på att fota lite ute!

Vår ytterdörr!

Snöflingor mot en svart himmel!

Tack för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0