Hårprodukter

Såhär i småfixande stund ska jag passa på att göra lite reklam för två hårprodukter som enligt mig är helt toppenbra!! Jag själv har ett sånt hår som är jättehalt och inga frisyrer vill riktigt hållas... Att få en frisyr med volym i är i princip omöjligt... Men, jag har faktiskt hittat två produkter som är riktigt bra! Det ena är ett pudervax som gör håret alldeles strävt så att man kan forma det som man vill. Man pudrar det i hårbotten och sen gnuggar man in det med fingrarna. Det andra är ett hårspray som håller väldigt bra, lite dyrare dock...

Pudervax, märke: Swarzkopf, finns i 3 styrkor, jag har nummer 1


Hårspray, märke: Paul Mitchell, extra body finishing spray


Dom två är enligt mig riktigt bra! Pudra vaxet i hårbotten, "tupera" med fingrarna och gör extra mycket volym, spraya för lite mera hållbarhet. Låt vara ett tag, låt det sjunka lite, borsta sedan till det så som du vill ha på ytan. Eller forma färdigt med fingrarna!

Så här ser jag ut nu i håret. Volymen har sjunkit litegrann. Ska fixa till "ytan" om en stund, men volym har man i håret hela kvällen, och det går alltid att puffa upp det när man vill!


Nu blir det att fara och ta några öl med kompisar! Ledig imorron! Jippey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0