Olivolja

Här kommer ett tips som kan låta lite konstigt men har testat det flera gånger och lovar att det fungerar!!!
Ni vet dom där finnarna som blir stora, röda och gör jätteont... Sätt på lite olivolja på dom och det tar inte länge innan dom börjar försvinna! Man bör väl inte sätta på olivoljan om man ska nånstans men är man hemma så passar det ju bra! Olivoljan löser upp proppen vilket då gör att svullnaden går ner och ömheten försvinner, bra va!

Olivolja kan man ju använda till en massa annat också, t.ex. om man har torra läppar eller att massera med (man blir jättemjuk av det!, men jag brukar använda rypsolja som funkar lika bra till det). Jag brukar också använda det till händerna, först har jag händerna i vattenbad ca 10 min. Sen peelar jag dom med en peelingkräm och efter det smörjer jag in händerna med olivolja. Man får sitta och gnida in det en bra stund men sen blir händerna babymjuka!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0