VM i simning 2009, Rom

VM i simning pågår som bäst just nu, det borde väl ingen ha missat om man har zappat bland kanalerna på TV åtminstone nån gång! Försöksheaten simmas på förmiddagarna och finalpassen på eftermiddagarna. Tävlingarna pågår ända till söndag, så lite finaler ska jag väl hinna se jag med. Jobbar nämligen kväll hela den här veckan (mån-fre) så jag har missat alla finaler vilket är rätt så slött eftersom finalerna är roligare att titta på... Men i helgen ska jag väl kanske hinna se nån final!

Jag hittade en rätt så bra sida där man kan följa tävlingarna, den hittar du här. Där kan man se allt.
Något som är värt att nämna såhär efter några dagars tävlande är ju såklart svenska Sarah Sjöström som tog guld och världsrekord på 100 fjäril med tiden 56,44. Och hon är 15 år... Helt galet... Frågan är bara att kommer hon att hålla ihop för en längre simkarriär eller kommer kroppen att säga ifrån inom kort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0