Vilken match alltså!

Ö-spelen är nu inne på slutrakan, imorgon är det avslutningsfest, snyft... Det har varit helt galet roligt med massor av trevliga ö-bor, tävlingar, rekord, fest och allt möjligt!! Lite småjobbigt att jag har måstat stiga upp så pass tidigt varje morgon men det har gått bra faktiskt!

I simningen har vi haft vår egen stjärna, Pál Joensen, kan bra vara Ö-spelens största idrottsman i år =) Simmat närmare 20 stärckor, både försök på morgon och final på kvällen, har tagit medalj i nästan allt... Ojoj, man kan inte säga annat... Hans mål i år är VM som simmas om typ 4 veckor, det här var alltså hans genomkörare innan det...  Född 1990 om nån undrar!

Jag har just kommit hem från finalmatchen i herrarnas volleyboll. Det var helt oliiiiiiiidligt spännande!! Åland mot Ösel (Saaremaa). Tyvärr tog Ösel hem guldet med 16-14 i 5:e set... Men det var galet spännande hela tiden! Ljudnivån var helt sjukt hög och det var smockfullt inne på arenan, grymt roligt! Just nu spelar herrarna fotbollsfinalen också. Åland mot Jersey. Det har varit 2-0 rätt länge nu, men nu med 5 min kvar så gjorde Åland ett mål, enligt radioreportern ska publiken heja fram Åland till kvittering, jag tvivlar =) Men det vore ju kul om Åland fick vinna.... Men min tippning på denna match: 2-1 till Jersey.

Här kommer lite bilder från veckan som varit

Jag och Jossa i väntan på något


Simning på hög nivå, här fjärilsim        Stafettväxling, i luften: Pál                   


Stafettvinnare, 4x100 medley


Prisutdelning, gissa vem som vann?


Jossa ska simma


De fyra tokiga, jag, Julia, Ellida och Jossa


 

Min arbetsplats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0