After work

Jaa, det var ju ett tag sen jag uppdaterade med jag har faktist inte haft tid! Vad har hänt sen senast då? Hmm, midsommar firades väldigt lugnt ute i Geta, for hem strax efter 1, men låg uppe och pratade med Ellida till halv 4! Midsommardan var Ellida hos mig större delen av dagen, åt med oss och så, sen på kvällen bar det av på förfest till Peters kompis, sen drog vi vidare till Indigo och Arken. En kul kväll som slutade vid 3!

Söndagen var allmänt lat, jag var relativt pigg och rastlös med Peter var halvt utslagen så vi låg och tittade på Momma´s boys i typ 5 timmar!! Alltså att titta på det programmet så länge, ja då blir man rastlös... Men på kvällen grillade vi, hela Peters familj och jag. Det var jättegott och trevligt!

I måndags jobbade jag kk (14.30-21.15) och tisdagen var jag ledig. Julia kom till mig vid 12, låg ute och solade en stund tills vi bestämde oss för att gå och bada hundarna. (Jo det är Jossa som jag gått med tidigare medn Julia och Jossa är tvillingar så!) Vid halv 4 for vi ut till Senskär tror jag att det var. Körde dit med Julias lilla båt och låg där och solade och pratade, så himla skönt!! På kvällen for vi till ÅSS för att möta upp Peter och hans kompisar på en öl, men det visade sig att dom var på Knorring, alltså andra sidan stan... Suck, kommunikationen gick inte riktigt ändä hem... Men som tur är så är det inte långt mellan hamnarna i Mariehamn, så det tog itne länge att cykla över! Gott med en kall öl då!

Idag har jag jobbat igen, Peter har farit tillbaka till militären, men kommer på freda igen så de lugnt! 6 timmar på jobbet idag gick verkligen enormt segt... Trodde aldrig dagen skulle ta slut men tydligen så gjorde den det! Nu ligger jag i sängen och skriver och kollar upp allt som jag har missat.

Snart är det Öspelen!! Jippiii! De kommer att bli trångt på ön ju, det är ungefär 3100 tävlande som kommer hit från 25 öar, plus en massa supportrar så det kommer vara som en myrstack här! Va kul!! Får se hur mycke ja hinner uppdatera under Öspelen eftersom ja ska jobba både på Mariebad och som volontär på Öspelen, men några små inlägg ska jag försöka hinna med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0