Att skaffa katt

Det är något som jag funderat på jättelänge, att skaffa en katt. Jag bor ensam i min lägenhet där i Vasa och jag ska säga er att det kan bli väääldigt ensamt. Och jag tycker inte om att vara ensam, det är tråkigt... Så därför har tanken om att skaffa katt slagit mig tusen gånger. Man har någon att gosa med när saknaden efter pojkvännen slår till, man kan busa och leka lite när man inte orkar göra läxor och det finns något annat liv i lägenheten än en själv. Men jag vill inte bara göra det sådär bara utan jag vill skaffa mig så mycket kunskap och info som möjligt först. Hur man ska sköta katten, vad man ska ge för mat, hur man ska göra när det är en innekatt (kan tyvärr inte ha en katt att springa lös i Vasas centrum...) och sånt där. Finns det några bra sidor på internet eller bra böcker som ni kan rekommendera? Skulle uppskatta det mycket!

Ska jobba i helgen, kk pass på Mariebad: 14.30-21.15, både lördag och söndag. Får se om det är nå folk där idag, turistsäsongen har ju inte dragit igång på allvar ännu. Ska leta mig till duschen före bara, måste tvätta håret!
Hejsvejs så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0