Dagen efter

For till Magnus på förfest igår, hade mycket trevligt och tackar för sällskapet :) Vid 11 drog vi ner på stan till All Star, det kom lite fler kompisar dit så den här gången fick jag träffa många! Till skillnad från annars när jag varit här och nästan ingen varit det... Visserligen var det många som inte var här nu heller men det är deras förlust (och lite min också...). Det blev nattmat på Frasses, guuuuuud vilka goda dippsåser dom hade! Mmmmmums!

Sen ska jag berätta nåt dumt för er. Systemet på bussen är ju helt knäppt här i Umeå. Jag har köpt ett klippkort som jag kan använda när jag åker på dagen, men nattbussen kostar ju lite extra. De biljetterna går inte att förköpa utan man betalar den på bussen. Antingen med nåt himla busskort som jag som turist inte har, eller med VISA kort (inte electron som jag har) eller sen med SMS biljett (vilket inte fungerar med finskt abonnemang). Man kan inte heller betala med kontanter eller genom att dra sitt dagkort två gånger... Så hur ska jag då kunna åka buss på natten? Eller alla andra som inte är från Umeå? Som tur var så hade jag kontanter på mig som jag kunde ge åt en annan som då betalade min biljett också, tack! Men om jag inte skulle haft kontanter? Ska dom tvinga en ensam tjej gå hem då mitt i natten i en stor stad? Mycket dumt system...

Har varit extremt trött idag, var på julmarknad med moster och äldre kusin till Olofsfors, men där fanns inte så mycke som vi hade trott.. Dessutom var det fullt på cafét så vi fick ingen fika... For in till Umeå och fikade på Strömpilen istället. Sen for jag till simhallen och träffade mina förra tränare och några av simmarna, himla kul att se alla igen! Ska ses imorron med, förhoppningsvis blir det beachvolley, annars gym. Sen tror jag att det skulle bli mat! Det blir kul hur som helst!

Nog pratat här nu. Ha en fortsatt bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0