Dags att sträva framåt igen efter en underbar helg!

Som jag sade förra veckan så behövde ni inte vänta er någon uppdatering på några dagar och det blev det inte heller, men nu är det dags igen! Mina 4 dagar med Peter var absolut underbar! En kort redogörelse bjuder jag på: torsdagskvällen tillbringades hos Lotta och Anders med tacos och spelkväll, på fredagen var vi till Gustav Wasa och åt gott varefter vi for till O´malleys på nån öl. Peter träffade sina militärkompisar där så det var kul! På lördagen fick han en liten guidning i Vasa och på kvällen fixade vi lite mat tillsammans med Svaije, Mia, Marie och Emilia. Gott blev det också! Sen lite fest och Fontana. Söndagen gjorde vi inte så mycket, lite mera god mat. Så om man ska sammanfatta helgen: god mat och alldeles, alldeles underbar...*liten suck* hihi

Nu är jag inne på sista praktikveckan, ska faktiskt bli skönt. Synd att man känner så men vi har haft så fruktansvärt mycket att göra så alla känner så... Men när jag undervisat så har jag ändå haft roligt och det är ju huvudsaken! Imorron har jag mina tre sista lektioner och sen är jag egentligen klar, måste bara redovisa allt...

Idag har jag varit jätteduktig och gjort mina sista lektionsplaner, sorterat in en MASSA papper i pärmar och varit och tränat! Så nu ska jag bara ta och göra mig nattklar, ringa min älskling hemma på holmen och sen SOVAAAAAAAA!

Här är lite av den plockmat vi gjorde i lördags
Till vänster har vi mozzarella underst, sen nån form av salami (kommer inte på det just nu), tomat och basilika
Till höger är det honungsmelon underst och parmaskinka


Ett litet experiment med kamerans färger kan se ut så här :)


Haha!

(ingen kom till skada!) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0