Härliga kvällar!

Fortfarande på Åland! Njuter av varje minut! I fredags var jag och Peter hem till hans mamma, hon skulle ha bling bling fest och Peter skulle fixa maten. Självklart fick jag hjälpa till (med det lilla jag kunde, hehe) och smaka!! Mums!

Menyn:

Förrätt: (hö->vä)
rostbröd, ål, dillmajonnäs, vaktelägg och dill
Bolstaholms kött med friterad ostboll
liten karelsk pirog, rom, rödlök


Varmrätt:
palsternacka, vaktel, nån rödvinssås smaksatt med sherry, ankleverkorv och en palsternackspuré


Efterrätt:
müsli underst, äppelskum, äppelglass, äppelbitar (allt på Åländska äppel)


Kocken in action


Måsta prova Peters mammas bling bling glasögon!


Igår bjöd vi hit Henni på lite mat, kyckling med ris och creme fraiche smaksatt med franska örter. Vi drack vin och tittade på Grease. Sen var vi till Indigo, typ ingen där som man kände men vi hade ju varann! Nu har jag just ätit revnesspjäll med potatissallad och snart ska vi på kalas, Henni fyller nämligen 19 idag!

STORT GRATTIS TILL DIG ÄLSKADE SYSTER!!!

Kommentarer
Postat av: henni

Tack så mycket storasyster! :D <3

2009-10-04 @ 19:40:05
Postat av: L8

niiihiiiice maten ser god ut! O du o Henni e jätte fina på bilden! kram o krya nu på dig!

2009-10-05 @ 17:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0