Kikar in och säger hej!

Måste försöka skriva lite oftare så att det blir mindre att skriva varje gång :) men jag ska inte skriva så långt nu heller för jag hinner inte! Har nu varit på praktik i 2 veckor och jag är inte lika trött längre. Börjar vänja mig vid de långa dagarna och tempot. Däremot har ju inte arbetsbördan minskat... Fortfarande en massa som ska skrivas och göras. Fast jag har konstaterat att vad jag gjort på praktiken kan jag skriva om då praktiken är slut för då har jag väldigt lite i skolan igen. Så nu fokuserar jag på historia som har inlämning varje fredag och måndag (så ni kan ju gissa vad jag gör på helgerna...) och mina lektioner som jag ska hålla själv.

Har redan haft 3 egna lektioner och det har gått riktigt bra! Min första religionslektion fick dock ett lite komiskt slut. Mitt material tig slut och jag började i panik fundera ut vad jag nu skulle hitta på. Jippi tänkte jag när en elev räckte upp handen men frågan var: "vad ska vi göra de sista 10 minuterna?" Haha, jaa, jag vet inte sa jag :) Men läraren tog över och så sjäng dom lite psalmer. Den andra lektionen däremot gick super, så nu kan jag allt om Martin Luther och hans liv!

Annars har det inte hänt så mycket spännande här, jag är bara i praktikskolan eller hemma och gör skolarbeten... Snart snart får jag lite semester dock. Min fina Peter kommer upp på onsdag kväll (längtar!) och stannar till söndag kväll så då tänker jag inte göra något skolarbete alls! Så himla skönt!

Men för att det ska fungera så måste jag göra mera skolarbete nu, så hejsvejs, nu ska jag läsa historia artiklar!

Skrämmer iväg all stress och trötthet så att det enda som finns kvar är orken att göra skolarbeten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0