Mysig TV-serie

Gissa var jag är!?! På jobbet!!! Som vanligt. Men faktiskt så efter den här dagen så är jag ledig i 3 dagar! Det ska bli skönt!

Blev riktigt god mat igår i sällskap av Peter och lillebror. Kvällen avsutades sen med Morden i Midsomer! Det är ett så himla mysigt program och oftast väldigt bra gjort. (och om du inte vill läsa en lång rescension/babbel av programmet så föreslår jag att du hoppar till slutet!) Då menar jag inte alla effekter och actionscener och sånt, utan sättet hur storyn är uppbyggd, hur man in i sista minuterna inte har en aning om vem som är skyldig men misstänker alla. Och sen när man får reda på vem som är mördaren och komissarie Barnaby förklarar allt, så är det ju alldeles självklart, att man missat alla dom detaljerna!!! Men jag måste ändå säga att efter flera år med programmet så börjar jag vara en ganska duktig detektiv! Fast inte vet jag vem mördaren är för det :) haha!

Sen kan jag ju inte låta bli att säga några ord om kriminalinspektör Troy! Han är ju så söt :) Lite smådum ibland, fånig, rädd, men också smart och klipsk på sitt eget lilla vis!

En tredje sak, eller fjärde, eller ja, en sak till som jag gillar med serien är känslan man får när man tittar. Det är alltid idylliska små byar som allt utspelar sig i, man får en känsla av att man åkt bakåt i tiden några decennier. Men trots det så utspelar sig serien i nutid! Det har jag svårt att förstå... Då kan man ju såklart kritisera deras sätt att besöka en brottsplats och hantera bevisföremål. NCIS-gänget skulle antagligen få spunk på dom eftersom dom klampar in på mordplatsen lite hur som helst och petar i bevisen ännu mer hur som helst :) Men så länge man inte stör sig på det så är det inget negativt :) Det förstärker bara känslan av det där gamla mysiga!

Någon annan som brukar titta på Morden i Midsomer?

Hur som helst, nu ska jag sluta babbla och hitta på nåt vettigt att göra, ehm, typ....

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Emma & Theo

jo jag tror nog att han kommer bli det :P sjukt söt dock lite väl för stor så vi får se om han kan ha den nu (sista storleken). :)

2010-08-19 @ 10:40:41
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Emma & Theo

så sant så, sen när man blir mamma så måste man tänka mer ekonomiskt, just i den här åldern så växer dom ju så det knakar hihi. Jag gillar desvärre inte morden i midsommer, har svårt för brittisk/engelska :P

2010-08-19 @ 16:08:59
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ohja, jag älskar också Morden i Midsomer! Problemet är ju att det går samtidigt som Miss Marple! Det är jävligt dumt... De är ju båda så himla bra! Igår blev det Miss Marple eftersom vi skulle hämta Christofer kl 11 och vi (jag och Dixie alltså) ville hinna se så mycket som möjligt.

2010-08-19 @ 21:32:23
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0