Missförstånd efter missförstånd

Har suttit och tittat på serier hela kvällen och nu mot slutet så började jag fundera på vad dom egentligen bygger på. Och jag kom fram till att det är missförstånd. Alla serier bygger på missförstånd. Det spelar ingen roll om det är en serie med avsnitt som man kan se utan att ha sett tidigare avsnitt, då byggs missförståndet upp i det avsnittet men reds också upp i samma avsnitt. Om det är en serie som bygger på tidigare avsnitt så byggs missförstånden oftast upp från avsnitt till avsnitt, så att man måste se nästa och nästa och nästa. Egentligen är väldigt många filmer också uppbyggda enligt samma sak. Många gånger tror man att saker och ting är som de är i filmer, t.ex. kärlek, sex, karriärer m.m. Men vi lär oss efter ett tag att filmerna inte motsvarar verkligheten.. Såå, vart vill jag alltså komma med mina djupa kvällsfunderingar? :) Haha, ja men jag har faktiskt en point. Och den är att vi i serier ser hur missförstånd förstör alla sorters relationer och att missförstånden oftast beror på att man inte pratar tillräckligt med varandra. Man låter inte den andra förklara sig och det resulterar endast i att man blir besviken och ledsen. Så, prata med varandra! Lyssna på den andra och låt den förklara sig för att förstå varför den gjort eller sagt som den gjort/sagt. Annars riskerar man att förlora vänner, familj, kärleken... Men kom också ihåg att inte missbruka det här. Man ska kunna ge andra eller tredje chanser ibland, men man kan inte få hur många som helst...
.
Det här blev nu ett värsta amerikanskt känslosamt inlägg, men äh, så här är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0