En bra måndag!

Jepp jepp, dagen började med att simhallschefen (i Vasa) ringde och erbjöd mig jobb! Ja tack! Ska och lära mig kassan på onsdag, torsdag och fredag och sen får vi se om jag behöver mera övning eller om jag kan börja jobba sen! Och jag för lön för den här "praktiken"!! Wihoo!! Sedan skjutsade pappa mig till Röda Korset dit jag skänkte en påse innehållande kläder, skor och väskor. Dagens första goda gärning!

Sen måsta tyvärr pappa fara hem, men jag ska ju hem snart så vi ses snart igen! När han for hem gick jag till ett annat Röda Korset, nämligen blodgivningen! Donerade blod och dagens andra goda gärning var gjord! Känns mycket bra måste jag säga! Uppmanar alla som kan att GE BLOD!! En god gärning som kan rädda liv, till och med ditt eget någon gång om det vill sig illa... Det är inte så läskigt att ge blod heller, nålen är ju inte så kul, men personalen är så gullig mot en att man känner sig riktigt trygg! Dessutom får man ju saft, te, kaffe, kakor och mackor när man är där!

Nu ska jag göra en historiauppgift och sen ska jag ta kväll. Eller först ska jag äta... Men sen! Ha en bra måndagskväll och kom ihåg att donera blod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0