Fastlagsbulle vs semla

Inatt sov jag bra! Och när klockan ringde 6.20 sov jag som en stock, det var inte skönt att stiga då upp kan jag säga. Men babysimmet gick bra ändå! Fast nu är jag heeeeelt mör i benen. Träningsvärk från veckan som gått, stått på huk i det varma vattnet i tre timmar och sen en cykeltur hem. Nää, det var inte bra för mina stackars ben! Dom kommer aldrig att repa sig känns de som...

Sen när jag cykla hem mötte två roliga typer, en gubbe som vinka stort och ropa "hej hej!" som jag aldrig sett förut, haha. Han såg inte ens ut att vara alkis eller konstig på annat vis! Ja svara "hej hej" tillbaka :) Sen när jag ska in i min port, klockan är alltså lite före 11 en söndag, möter jag tre finska män i kanske 30-40 års åldern som frågar efter närmaste bar...? Jag skickade dom runt hörnet och smet snabbt in i min port funderandes på vad som nu möjligtvis är öppet en söndag klockan 11...

Igår då, var på stan på en fika med Lotta, årets första fastlagsbulle blev uppäten! Mums va den va god! Farbror Fläsk var där och åt semlor. Lotta undrade frågande om jag också säger semla eller om jag säger fastlagsbulle! Fastlagsbulle såklart! En semla är ett matbröd, den enda som får säga så är Ture Sventon som dessutom säger temla!

Lite råddigt där kanske men men, jag är lite trött så ni får ha överseende med det!

Kvällen tillbringades hos Chriso med lite prat och ölspel. For själv hem vid 10, sova vid 11, ingen aning vad dom andra gjorde sen! Skönt var det att sova i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0