Äntligen hemma!

Så himla skönt det är att komma hem igen efter en längre resa. Det spelar nog ingen roll hur bra resan varit, det är ändå underbart att komma hem! Efter att ha varit vaken i 24 timmar var det alldeles underbart att få gå och lägga sig i egen säng tillsammans med Älsklingen! Han for på jobb vid 9 i morse, och även om jag nu börjar bli lite trött igen (enligt den dygnsrytmen jag är van vid så är klockan snart 9 på kvällen...) så kunde jag inte sova efter det. Klarvaken steg jag upp, letade efter något att äta i det tomma kylskåpet och tog en härlig dusch. Efter att i två veckor ha duschat i duschar där temperaturen inte riktigt går att ställa in och där det kommer en tiondel av det vatten som kommer här hemma så kändes det nästan som att vattnet piskade en!

Har redan upptäckt två saker som är lite ovana än, för det första verkar det som att alla kör på fel sida av vägen och när jag möter folk så vet jag itne vilken sida av vägen jag ska gå på :) haha. Det andra är att jag har svårt att använda å, ä och ö igen. Så ifall det dyker upp ord utan prickar en tid framöver så beror det på det :) Men det går nog över snart!

Ska snart fara till mamma och pappa med lite gåvor som vi har till dem, plus att jag ska få mammas mat! Nam nam! Peter jobbar imorron till, sen har vi fredag, lördag och söndag tillsammans! Härligt!!!

Strax kommer det upp ett inlägg med bilder från fjärilsträdgården! Det var som en paradisträdgård för mig, älskar vackra fjärilar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0