2000-dollars frågan!

Har haft en lång dag idag. Har undervisat en lektion, auskulterat två och sedan varit på en lektion på peffan. Det jobbiga var att det var så jobbiga pauser där emellan, såna som är för korta för att börja med något men ändå långa... Nåja, nu är jag i alla fall ledig. Ska se om jag skulle lyckas få ihop ett prov till nästa veckas tisdag.

Så till rubriken.. Tittade på "Are you smarter than a 5th grader?" i lördags eller söndags och där var en tjej som valde geografi årskurs 1 och det var alltså 2000 dollar som stod på spel. Frågan löd:

Om du korsar USA:s norra gräns, i vilket land hamnar du då?

Någon som kan svaret? Inte hon... Hon tvingades ta en livlina för att vara säker på att det är Kanada!!! Alltså jag skäms för hennes skull.. Det är väl en fråga som alla borde kunna svara på, i alla fall alla som gått i skolan. Och bor man i USA ska man väl veta vilka länder ländet gränsar till!?! Jag kunde bara inte låta bli att inte säga något om det här, det stör mig alldeles för mycket!! Dock är det ett kul program att titta på! Jag vet inte om jag själv skulle våga ställa upp, mest av den orsaken att jag pluggar till lärare i årskurs 1-6 :) Skulle jag inte göra det skulle jag kanske våga prova bara för skojs skull, men inte nu, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0