Det sägs att finnar inte kan engelska...

När jag var och handlade idag på Citymarket så stod en tjej i 23 årsåldern och lade upp små smakprover på Ben&Jerrys glass. Självklart stannade jag och tog en :) Då råkade jag höra en liten konversation mellan en annan tjej och Citymarket-tjejen. Ungefär så här gick den:

"Excuse me, how much does this cost?"
"Viisi ja kahdeksankymmentä"
"Eh, sorry?"
"Viisi ja kahdeksankymmentä"
"In english..?"
"Ehmm... five eighty?"

På riktigt tänkte jag!?! Förstår man inte att personen inte kan finska om man frågar på engelska?
En finsk tjej, i 23-årsåldern, som inte ens kan säga ett enkelt pris som 5,80 på engelska?? Vad är felet?

Kommentarer
Postat av: henni

HAHA! neerd.

Och dom där skorna som är högst upp på bild vill jag haaa!!

2010-03-19 @ 17:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0