En dag i Stockholm

Hemma igen efter en dag i Stockholm. I måndags tittade jag på www.yr.no som jag har hört att ska vara den bästa sidan för väderprognoser. Det skulle vara mulet och 7-12 grader i Stockholm hela dagen idag. Det har varit sol och minst 25 grader!! Vi har hållit på att smälta bort... Så jag vet inte om jag litar på den sidan... Men trevligt har det varit, en lugn och skön dag. Jag shoppade bara lite från apoteket och 2 armband, kan visa dom imorron, orkar inte ikväll.

Vi åt en god lunh på Riche, en restaurang som Peter jobbat på, och jag ska säga er att vi fick en av de godaste efterrätter jag någonsin ätit; Gino. Helt sjukt gott, smält och ugnsgrillad vitchoklad på färska bär och ovanpå det en klick glass. Det är verkligen så gott som det låter!

Det är ju meningen att jag ska åka till Vasa imorron för att ha mitt slutseminarie på torsdag, men får se hur det blir med det. Har ingen opponent och jag känner att jag bra skulle kunna ha seminariet i höst då. Har ju ändå skrivit klart... Men får se vad handledaren svarar imorron, om han hinner svara innan båten går...

För övrigt så har jag kommit fram till att jag måste fara till Stockholm fler gånger om jag är i behov av jobb! Ska ju börja sommarjobba på Mariebad först den 12.7 och har känt lite smått panik över att inte ha något jobb före... Men idag ringde dom först från en skola om jag kunde komma och vikariera på fredag, och sen ringde dom från Mathis Punkten som jag jobbat på lite nu och då och erbjöd en massa jobb! Wiiiihaaaaaaaaa!! Nu känns det bra!

Till sist kan jag upplysa er om att Rosellas köttbullar inte längre är något som jag rekommenderar.. Inte för att jag gjort det tidigare heller, men ännu mindre nu. Hittade något som såg ut som ett bortnoppat hårstrå i en köttbulle... Ett vanligt hårstrå från huvudet gör mig inte så jätteäcklad, men det här ska jag säga er att var äckligt! Vet inte vems köttbullar dom använder sig av, men uäck säger jag! Så tänk på det nästa gång du äter fabrikstillverkade köttbullar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0