En lång dag igår

Det blev en lång dag igår kan jag säga. Det var mycket segt att stiga upp när klockan ringde 07.40 igår och när jag kommer på jobb 9.00, efter att ha stressat och cyklat i regn, så säger dom att jag börjar 10.30. Fan. Satt mig och läste hissa i fikarummet tills jag började på riktigt. Sen satt jag i kassan resten av dagen, det var mycket folk och det kändes som om jag hade dimma i huvudet... När arbetsdagen äntligen var slut så höll jag på att fara iväg med arbetsskorna på...

Direkt efter jobbet for jag till Peters föräldrar. Peters bror med sambo och barn var på besök så det var kul. Peter själv var på jobb.. Vi for ut och åt underbart god wienerschnizel till Club Marin, drack lite skumpa och vin. Jag fick hålla lilla 3-månaders gamla Liv en stund och hon var så sööööt! På vägen hem och väl hemma så lekte jag med Wilmer, 2 år, en stund och jag tror jag har fått en ny bästis :D

Kom hem strax efter 22 och då var ajg så trött att jag bara kollade mailen, plockade lite i köket och sen gick jag och la mig. Sov till halv 11 i morse och det var skönt!! Sen har jag gått lite på stan och köpt lite saker som jag behöver. Kom hem, och upptäckte att jag glömt köpa dricka till personalfesten ikväll. Blir en "sommar kick-off" på Mariebad ikväll, kl. 18 ska jag fara dit. Blir nog kul!

Nu ska jag skriva en hissa uppgift... Hatar dom just nu, vill inte mer, orkar inte mer! Måste. Morr....

Och just det! Haha, när jag gick till stan idag så gick jag om ett av Ålands original, som också är IFK Mariehamns största fan. Han gick och pratade för sig själv och jag hörde inte så mycket, men precis då jag gick om honom så sa han "Muckar du med mig så muckar du med taxichauffören." Hihi, inte vet jag vem han trodde att han pratade med men ett litet leende dök upp på mina läppar i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0