Tillbaka i civilisationen

Hej!
.
Är tillbaka i stan nu igen. Eller egentligen kom jag och Peter in till stan redan igårkväll men då orkade jag inte uppdatera. Idag har vi bara myst och latat oss i sängen tills Peter for tillbaka ut och nu är jag hos mamma och pappa.
.
Har ju då alltså varit ute på Silverskär och jobbat julbord fredag, lördag och söndag. Det var tungt, är ju inte det minsta van vid sånt arbete, men kul! Blev många varierande uppgifter! Tog emot gäster, tog emot dryckesbeställningar och serverade, plockade fram mer mat, diskade och lagade till och med lite julgodis! Det har varit intressant och lärorikt! Har bland annat lärt mig bära 7 vinglas i en hand och också 4 ölflaskor i en hand :) Haha!
.
I lördags var mamma, pappa och Staffan ut och åt tillsammans med Peters mamma och farmor. Dom, liksom alla andra gäster, var mycket nöjda så det gjorde absolut att det var roligare att jobba! Mamma hade kamera med och tog lite bilder så här kommer några av dom! Själv tog jag inga bilder alls.
.
I den här sugan, Norrgårds, serverade vi julbord de tre dagarna jag var med
Staffan på trappan
I den stugan, Mellangårds, fick alla gäster glögg innan de kom upp till Norrgårds för mat. Längre ner skymtar båthuset och bryggan som man kommer till (där vi brukar äta middag på somrarna) .
Jag vid julbordet. Folien passar kanske inte så bra in men det är för att den varma maten skulle hållas varm :)
Hela gänget som jobbade lördag dag.
Peter, jag, Conny, Carita, Catarina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0