Ytterligare en negativ sak med denna lägenhet

Igårkväll/inatt upptäckte jag en ny sak som är lite mindre bra med denna lägenhet förutom lövblåsningen på hösten och snöskottningen på vintern. Grannarna hade nämligen fest igår. Och jag kan säga att det var lyhört. Speciellt då det hela tiden sprang ut folk för att röka... Sen så började det lukta dagen-efter-fylla i trapphuset, vilket småningom kom in i min hall och till slut luktade hela min lägenhet dagen-efter-fylla... Urk! Till på det så drog ju gästerna med sig tobaksrök in i trapphuset som såklart också kom in i lägenheten. Nu kanske någon tänker att "men varför vädrade du inte?". Det gjorde jag. Då blev det värre. All tobaksrök som dom andades ut bakom knuten kom in i min lägenhet... Dagen-efter-fylle lukten var inte ens borta när jag kom hem från babysimmet i morse klockan 11...

Nåja, det bästa med natten var i alla fall att Peter kom hit! Det kändes tungt att stiga upp och fara iväg på babysim klockan 6 i morse... Men lika tungt som det var att stiga upp då var det skönt att komma hem till en uppvärmd icke tom säng! Vi har just varit och ätit brunch och bara Peter får i sig sitt kaffe så ska vi promenera till simhallen för att kika på lite simtävlingar och ålänningar som deltar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0