Att jämföra Åland med New York

Jaa, det låter fruktansvärt fel, men det är exakt det jag tänker skriva om!

Två gånger har jag hört Åland jämföras med New York. Det är alltså inte jag som jämför Åland med NY, så dum är jag inte :) Nej, det är andra som gjort det. Första gången jag hörde det var på Viking Lines Isabella på väg hem från Åbo till Åland. När vi står där nere på däck 5 och väntar på att få gå av båten klockan 1 på natten kläcker en finlandssvensk ur sig att "Jag tycker det är så vackert att åka in  med bussen till Mariehamn från Långnäs. Då när man kommer där vid Kalmarnäs och ser Mariehamn med alla ljus, då ser det ut som att man kommer till NY" Jag kan säga att ingen av de ålänningar som stod runt henne kunde låta bli att dra lite på munnen :)
.
Andra gången var idag när jag läste Ålandstidningen för en stund sedan. Där är ett reportage om en tjej, Sara Starkström, som gett ut boken "Game girl" som tydligen är lite som Neil Strauss bok "The game", fast riktad till tjejer. Och så står det så här: Och när man fixaar nånting själv, som till exempel att åka till Åland, då kommer man förmodligen att klara av att åka till New York på egen hand också".

Det kan hända att alla som läser detta inte fattar riktigt allt, men come on, Åland vs New York!? Nu får ni väl ge er...
.
Nu ska jag få mig på andra tankar och fara till Svaijes bror Robin på lite förfest och sen Ollis. Blir nog lugnt, känner att min mun inte riktigt är redo för något hårt festande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0