Dagens ros går till...

...BUSSCHAUFFÖREN! När vi började närma oss Åbo meddelade han att vi är lite sena på grund av en lång och bred last längs vägen som inte gick att köra om. Han frågade sa att vi kör till hamnen först och sedan till stan, för båten väntar inte på de resenärer som ska med båten om bussen är sen... Så det är tack vare han som jag nu sitter och småguppar på båten hem till familjen min älskling.

*Tack*
.
Men inte mottogs det beskedet med glädje från alla inte. Några tanter fram i bussen hade tydligen också viktiga tider att passa. Det tror jag säkert, bussen var nästan full, men man kan ju försöka hålla en del saker för sig själv. En tant argumenterade lite extra med busschauffören men då han sa att "vi kör till hamnen först för annars hinner de inte med båten" så klämde hon ur sig "Olisit lähtenyt ajoissa..!" (du skulle ha farit i tid...). Ursäkta mig, men hörde du inte att vi var försenade pga en lång, bred last på vägen??? Vissa kan bara inte hålla käften... Tydligen inte jag heller :) hihi! Men jag sitter på båten och kommer att ha tråkigt i några timmar, så jag kommer antagligen att vara en aktiv bloggare idag, det vill säga om jag kommer på nåt att skriva :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0