Fångad av en stormvind (typ)

Sitter i soffan och myser med älsklingen nu! Åååh vad jag längtat och åååh vad jag njuter! Men jag kan säga att hemresan var lite speciell.. Det började redan när jag kom till busshållsplatsen vid 2 inatt. Det kom en tjej och satte sig bredvid mig och började prata. Det visade sig att hon hade blivit förföljd av tre killar från Olympia till bussstationen (ja, det är bara ni som bor i Vasa som vet var det är men...). Hon var riktigt skärrad... Sen när jag gått in i bussen blev hon kvar utanför och letade i sin väska, då kom det fram en fjärde främling och började prata. Det hjälpte ju inte precis...

Men i alla fall, sen berättade jag ju om att bussen var sen och det. Men det var ju såklart inte det enda som var sent... Båten blev också sen. Det blåste upp rejält medan vi for över och vid skiftet var det stora vågor. Dom meddelade att vi skulle bli 10 minuter sena. När jag går och hämtar min väska ser jag att båten redan står stilla, men på varje sida av båten ser jag vatten. Var ska vi gå av liksom? Ahaa, vi är inte i hamn, vi är ca 10 minuter utanför och väntar på att silja ska lägga ut från hamnen, vilket tar en hel evighet. Mina tankar hann redan gå till att "tänk om vi inte kan ta i land..". Men som tur var så kunde vi det, 40 minuter för sent... Men jag är glad att jag kom idag, skulle jag vara på väg hem med båten nu skulle vi nog inte ens försöka lägga till i Långnäs inatt så det skulle bli en resa till Stockholm. Nu får jag istället ligga och mysa i en trygg famn medan stormen sliter i alla hus och träd och haglet piskar mot rutorna. Det är mysigt!

Kommentarer
Postat av: Henni

Aaaaaaaw!

2010-10-14 @ 21:05:44
Postat av: - JennySavefors

Kikar in och önskar dej en trevlig fredag =)

2010-10-15 @ 08:42:29
URL: http://saavefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0