Jag har äntligen lyckats!!

Jag kan knappt fatta det själv! Jag letade upp ett recept som jag aldrig lagat förr, for och handlade och kockade ihop något jättegott! Mmmm! Känner mig lite duktig :)
Nu ska ja duscha och sen borde jag läsa lite på biologin, men får se hur det blir med det. Klockan är ju redan halv 9!! Har lite svårt att hålla koll på tiden just nu för min väggklocka hade stannat på två och nattlampan på kalv 7. Så dom är inte att lita på idag!
.
Update
.
Okej, Syrran tänkte steget längre än mig, hur ska ni veta att det är gott om ni inte vet vad det är i? :) hehe, här kommer receptet: (fast jag tog bort oliverna...)
.
För: 4 personer
.
Läckert och gott.
.

Ingredienser

4 paprikor, röd och orange
2 dl fullkornscouscous
1 dl svarta oliver, urkärnade och skivade
1 dl marinerade hackade soltorkade tomater
2 skivade salladslökar
1 burk salladskrabba
1 dl turkisk yoghurt eller matyoghurt
Salt
Peppar
125 g mozzarella
.

Beskrivning

Ugn 225º.
.
Skär av ett lock på paprikorna och ta bort kärnorna. Skär ett plant snitt med kniven i botten av paprikorna så att de kan stå upprätt. Sätt dem i en ugnssäker form.

Koka couscousen enligt anvisningarna på förpackningen. Låt den svalna. Blanda couscousen med oliver, tomater, salladslök, avrunnen krabba och yoghurt. Smaksätt med salt och peppar.

Fyll paprikorna med blandningen. Skiva mozzarellan och lägg den på toppen. Sätt in i ugnen och tillaga ca 15 minuter. Låt locken ligga vid sidan om paprikorna i formen. Lägg locken på paprikorna när rätten är klar.
.
Källa: matklubben.se

Kommentarer
Postat av: Henni

Ser gott ut! :D Men vet ju inte vad det är i så skenet kan ju bedra ;)

2010-10-21 @ 20:11:48
Postat av: Henni

:) Ska testa nån gång!

2010-10-21 @ 21:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0