Igenkänd

Goddagens! Nyss hemkommen från jobbet och en sväng på stan. Det är höstmarknad så jag har vandrat runt bland alla godisremmar, kläder, bröd och korgar. Har tvätt i maskinen så jag kommer att vara sysselsatt med det resten av kvällen...

Idag på jobbet hände en lite kul sak! Det var en väldigt lugn dag hela dagen (eller i alla fall de 3 timmar jag var där!).. Men när jag satt där i kassan kom det in en man som jag kände igen lite vagt, men jag kunde inte placera honom. Helt plötsligt kommer han fram till mig, skakar hand och säger "Visst heter du Sonntag i efternamn?" What? tänkte jag men svarade såklart jakande på det. "Det gör jag med, vi är säkert släkt på något krokigt sätt" sa han sen! Ännu mera whaaat? Vi hann inte prata men han sa att han och hans fru hade sett mig i tidningen Läraren (där jag var med i en artikel i våras) och känt igen mig från babysimmet. Konstigt sånt där, men inte vet man ju om vi är släkt ändå, det finns några Sonntags i Österbotten som inte hör till vår släktgren, men, man vet ju aldrig! Kul var det i alla fall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0