Recept på ostglasskakan!

Sitter och väntar på att pappa ska komma hit. Han borde inte vara allt för långt borta nu... Men i väntan på besök tänkte jag nu lägga upp det efterlängtade receptet på ostglasskakan som jag serverade i tisdags! Lätt och gott, finns det en bättre kombination???

Krossa 4-5 digestivekex och täck botten av en låg pajform (gärna glas). Vispa 3 dl grädde och 2 tsk vaniljsocker till rätt hårt skum.

Vispa 3 ägg och högst 1,5dl socker. Rör ner 200g philadelphiaost (eller något motsvarande). Blanda allt. Fördela smeten över kexkrosset. Krossa ytterligare 4-5 kex och strö över.

Dra en plastpåse över formen och frys glassen. Ta ut kakan ca 20 min innan servering. Ät som sådan eller garnera med t.ex. bär.

Den är helt klart godast när den är lite mera smält, då smakar den mer!


Var så goda och lycka till! (och glöm inte att bjuda mig på kakan lite nu och då också!)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm, vad gott det låter :)

2010-09-16 @ 19:45:49
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0