Att ständigt vara på flykt :)

Just nu sitter jag och tittar på något som jag aldrig följt med tidigare, nämligen valvakan för riksdagsvalet. Men i år är det verkligen så att man måste ha lite koll.. För just nu är det en riktig rysare, det går alldeles för bra för sannfinnländarna... Hujedamig! Hur ska det gå?
.
Men för att prata om något roligare, fick idag höra att mina kusiner ska till Norge och åka med Hurtigrutten. Det är nog ett av mina drömresemål och jag blev så himla avundsjuk när jag fick höra det! Jag vill också! Någon gång ska jag nog göra den resan, men just nu är den nog rätt så långt bort :(
.
Men på tal om båtar, igår kväll visades filmen "The perfect storm" och när jag såg den så tänkte jag att nu kommer jag ju helt klart att drömma om detta... Tror ni jag gjorde det? Mhmm... Dock var det ingen storm, utan jag kombinerade båtar, sjöfarande och en gammal klassiker för mig: att bli jagad av något/någon. Det är min "jag-faller-dröm". En sån som återkommer ofta, i olika skepnader, men oftast har jag något som någon annan vill ha, vilket gör att jag måste hålla mig undan. Någon som vet vad det betyder? Någon drömtydare som kan berätta det för mig? Har haft sådana drömmar så länge jag kan minnas och det är obehagligt... Dessutom har det påverkat mitt vakna liv också :D Går alltid och planerar flyktvägar när jag går ensam och så, hehe... Så berätta gärna vad det betyder om du har en gissning :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0