Gårdagskvällen

Som ni kan läsa i förra inlägget så var jag på spex igår. Årets Wasaspex hade fått namnet Dracula och handlade förvånande nog om vampyrer :) För er som inte vet vad ett spex är så tänkte jag ge en liten beskrivning. Det som skiljer ett spex från en vanlig teater är att publiken får delta och bestämma en del av vad som ska hända. Det finns såklart ett manus men under teaterns gång så kan publiken ropa saker till skådespelarna, t.ex. omstart, baklänges eller på tyska. Så för skådespelarna handlar det då om att kunna improvisera :) Och sedan hitta tillbaka till manuset igen! Jag kan då säga att jag hade inte klarat det... Dom är riktigt duktiga dom som är med!
.
Efter spexet for vi till Ollis. Det var inte så väldigt mycket folk där så vi blev inte så sent, men det var helt ok ändå! När jag kom hem, vid 2 tiden tror jag, ringde jag Peter och ja, sen blev det inte så mycket sömn :) Hur kommer det sig att när man egentligen inte borde prata så länge så har man massor att prata om, och när man har all tid i världen så har man inget att berätta? Ja, det resulterade i alla fall i 3 timmar sömn :) Haha, men jag har klarat dagen helt bra i alla fall! Nu ska jag duscha och sen år vi se vad för vettigt jag skulle kunna hitta på resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0