Två tankar

Kom hem från jobbet för en stund sen. Känns alltid lika konstigt att sluta jobba då alla andra far på jobb, eller kanske just stigit upp... Fick hålla den finska gruppen idag, vilket jag inte var beredd på, men det gick bra ändå.
.
Igår hade jag två lite annorlunda tankar, en ganska kul och en ganska tråkig. Den roliga är att jag kom på en produkt som funnits i TV-shop som verkligen slagit igenom. Kanske ni inte minns det men för ganska länge sen så hade dom en hudkräm som skulle göra en brun. Och man kan ju verkligen säga att "brun-utan-sol" är en produkt som slagit igenom! Vet inte om TV-shop var först med det eller om det började där, men när dom gjorde reklam för det så var det i alla fall inte populärt!
.
Den andra tanken slog mig när jag låg i sängen och försökte sova. Jag hör ganska bra vad som händer i gränden utanför mig och brukar lite nu och då fundera på vad jag skulle göra om det blev slagsmål här utanför, för nära har det varit flera gånger... Nåja, det var inte det jag funderade på utan ordet misshandla. För mig betyder det att göra någon annan illa med slag och sparkar. Men i ordet finns ju egentligen inget som pekar på det. Om man delar upp det så blir det ju miss handla. Man handlar fel helt enkelt. Och det gör man ju, men att handla fel låter så lätt i jämförelse med att misshandla någon... Hmm...
.
Men nu ska vi inte fundera på det, nu ska jag börja laga Ålands Pannkaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0