Afrika som blev en atombomb

Att se på molnformationer är alltid kul, och ikväll fångade jag två på bild! Eller ja, den första var jag lite för långsam på, den hann bli lite förstörd men ni ser nog :)
.
.
Men på tal om Afrika, som ni säkert vet så är det en stor svältkatastrof där just nu. Det är svårt att förstå och ta in hur det är där eftersom vi har det så bra, men jag blev väldigt rörd av dessa bilder. Ögonen fylls av tårar för dessa barn.
.
Bilder från ww.svt.se, www.mondoblog.se, aangelicaah.blogg.se, ekenpavagtillbaka.blogg.se
.
Inget barn (och ingen vuxen heller!) borde behöva utstå något sånt här. Men vi kan faktiskt hjälpa till! Genom att skänka pengar kan de få näringsersättning, vatten och mat som de behöver mot undernäring och uttorkning. Och ifall tanken om att "men jag har inte så mycket pengar" dyker upp. Försök då komma ihåg att bara 10 euro kan hjälpa hundra barn att klara sig en dag till. 10 euro är inte så mycket för oss, men kan betyda livet för dem i Afrika. Jag skänkte pengar till Läkare utan gränser. Det är jättelätt, gör det du också!
.
Skriv gärna en kommentar om du också gjort det! Det spelar ingen roll om det är till en annan organisation, det finns många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0