Lite Danmark

Igår blev inte alls som jag hade tänkt mig. Skulle stiga upp 10, det blev kvart i 12... Sen for jag på jobb 13.30-21.30. Var det tänkt i alla fall, det blev 23.45... Min vecka har med andra ord inte börjat bra, men jag hoppas att det vänder nu!
.
Men lite Danmark ja. Jag har ju vääääldigt mycket bilder så jag måste sålla lite, men jag kan ju börja från början och visa lite från de första dagarna. Nån bild har jag kanske redan lagt upp, men de behöver förklaringar.
.
Danmark var platt. Jättesuperduperplatt. Plattare än platt. Den här bilden är tagen från en vall som ska skydda tidvattnet från att förstöra bosättningarna. (Det finns dock en till vall lite längre ut som numera är den yttersta gränsen till havet, så mellan dessa två har man nu odlingsmark) Skulle inte dessa vallar finnas skulle inte västdanmark heller finnas. Så platt är det!

Större delen av tiden som vi var där så regnade det. Och det var inget vanligt småregn, utan ordentligt ösregn. Och då ska ni veta att jag har en lite annan syn än en del av mina vänner; när dom säger att det ösregnar så är det vanligt regn för mig, så när jag säger att det ösregnar, då öser det verkligen ner. Sådär så att man är helt genomsur på 30 sekunder. För så korta kunde regnskurarna vara :) Den här är dock tagen på håll, men ni ser att det regnar vid molnen...

Trots regnet så var ändå Danmark väldigt vackert. Några solglimtar fick vi ändå!

Husen i de små städerna/byarna var väldigt vackra, jag skulle kunna tänka mig att komma tillbaka till Danmark för att köra runt i städerna, de verkarde så mysiga!
Till vänster ett hus, mitten en kyrka, till höger en tågstation i Ribe (en av Europas äldsta städer)

Jag tror att det får räcka för nu. Jag ska ännu visa lite av vad vi har gjort, samt lite annat smått och gott som jag har fotograferat! Men enjoy tills dess!
.
(Jag har lagt till en kategori som heter Danmark, där kan ni sen kika ifall ni missar något.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0